Budowa i wdrożenie modeli CLV (Customer Life Time Value)

Modele zarządzające cyklem życia klienta stają się prawie jedynym narzędziem, wspierającym procesy pozyskiwania i utrzymywania klientów, budując ich lojalność i satysfakcję. Pomimo świadomości rynku o konieczności wprowadzania tego typu rozwiązań, budowa modeli CLV nadal stanowi spore wyzwanie.

AMA Institute posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do budowy efektywnych modeli CLV.

Co może zrobić AMA Institute?

Krok 1: uporządkowanie danych systemowych

  • Przygotowanie infrastruktury bazodanowej
  • Budowa ABT (Analytical Base Table)

Krok 2: budowa modeli response

  • Budowa modeli response dla maksymalnego uproduktowienia klientów
  • Zidentyfikowanie zdarzeń istotnych, wpływających na proces uproduktowienia klientów

Krok 3: analiza koszykowa

  • budowa modeli przewidujących preferencje zakupowe klientów
  • określenie potencjału sprzedaży na posiadanej bazie klientów

Krok 4: analiza historii zdarzeń

Budowa modeli AHZ, przewidujących prawdopodobieństwo:
  • odejścia klienta (churn) lub odzyskania straconych klientów
  • braku spłaty kolejnych wymaganych płatności produktu

Krok 5: analiza danych kosztowych

Budowa modeli oceniających koszt obsługi klientów:
  • wydatki związane z utrzymaniem klienta
  • inne koszty związane z utrzymaniem klientów w portfelu

Krok 6: budowa modeli retencyjnych

  • Budowa modeli retencyjnych w celu utrzymania najbardziej wartościowych klientów
  • Sfinalizowanie docelowego modelu CLV

Co osiągniesz, pracując
z AMA Institute?

Dzięki współpracy z AMA Institute osiągniesz szybkie pozytywne efekty finansowe na każdym etapie projektu budowy modelu CLV. Stosujemy reiteracyjne podejście, wykorzystując metodę małych sukcesów i minimalizując czas niezbędny do uzyskania zwrotu kosztów poniesionych na poczynioną inwestycję.

Skontaktuj się z nami